Articole

Cele 3 modalități simple prin care poți crește satisfacția pacientului

cele-3-modalitati-prin-care-poti-creste-satisfactia-pacientului

Meseria de medic este una nobilă, iar satisfacția pacienților este direct influențată de calitatea serviciilor pe care le oferi și de atitudinea ta în raport cu aceștia.

În continuare, am realizat o listă scurtă, ce cuprinde 3 tehnici simple pe care ar trebui să le implementezi pentru a crește și menține satisfacția pacienților care calcă pragul cabinetului tău.

  1. Ține cont de faptul că pacientul nu are pregătirea ta, astfel că un volum mare de informații, dintr-o dată, îl pot nedumeri. Oferă-i acestuia informații ușor de înțeles, punând accent pe punctele cheie, și răspunde-i cu răbdare la eventualele întrebări de clarificare.

Mai jos, am exemplificat 2 strategii simple prin care poți înlesni comunicarea cu pacientul:

  • Fii direct și specific. De pildă: “Ne revedem la consultație în două săptămâni. Vă puteți programa de acum!” este mai ușor de reținut și pus în aplicare comparativ cu o sugestie generală, de forma: “Să reveniți la o consultație!”.
  • Oferă instrucțiuni clare. De pildă: “Luați pastilele X înainte de/după micul dejun și cină” va fi un îndemn mult mai eficient decât “Luați pastilele X de două ori pe zi”. Legându-le de un eveniment anume, pacientul va tinde să își amintească mult mai ușor schema de tratament, astfel încât să nu rateze nicio doză.

 

  1. Folosește ascultarea activă ca modalitate de a te apropia de pacient

Atunci când pacientul îți relatează simptomele și îți împărtășește sentimentele pe care le are în raport cu boala, focusează-te doar pe el. Nu va dura mai mult de 2 minute să îți împărtășească aceste aspecte, dar va conta enorm pentru el faptul că se simte ascultat și înțeles.

 

  1. Nu minimiza suferința pacientului, fii empatic

Mulți medici tind să se raporteze la o anumită afecțiune prin comparație cu o formă mai gravă a afecțiunii respective, minimizând astfel trăirile negative ale pacientului, dat fiind că “putea fi mult mai rău”. Aceasta este o mare greșeală. Pacientul suferă în stadiul respectiv, viața i-a fost schimbată într-o anumită măsură, nu se poate raporta la trăirile altor bolnavi, faptul că specialistul tratează cu nonșalantă trăirile lui îi va genera frustrare și suferință în plus.

În situația în care pacientul îți spune “Durerea de stomac îmi afectează activitățile de zi cu zi”, evită să îi oferi un răspuns de tipul “Bine, ia medicamentul X și o să îți treacă”. Este posibil să nu fii primul specialist la care apelează, iar faptul că îl tratezi în același mod expeditiv ca și cei dinaintea ta nu va fi un lucru bun pentru moralul acestuia. Încearcă, în schimb, să oferi un răspuns empatic: “Înțeleg. Într-adevăr, durerea de stomac este deranjantă, dar putem rezolva această problemă. Ai încercat metoda X? Atunci, pornim de aici.”

0 Comments
Share

admin

Reply your comment: