Articole

Program de medic: sfaturi pentru gestionarea eficientă a timpului

program-de-medic-sfaturi-pentru-gestionarea-eficienta-a-timpului

Timpul este cea mai importantă resursă de care dispunem, reprezentând o constantă preocupare în viața omului modern, veșnic prins între dorința de a excela la locul de muncă și de a avea parte de timp liber pentru a se relaxa și a petrece clipe prețioase cu familia.

În raport cu profesia de medic, timpul este cu atât mai prețios. Zilele sunt pline, unele mai stresante decât altele, având ca rezultat fie limitarea timpului liber (muncind înzecit, așa cum se întâmplă de cele mai mult ori), fie limitarea timpului alocat pacienților (cu efecte serioase asupra calității serviciilor furnizate).

Oricât de clișeic ar suna, ai nevoie de un sistem. Sistemele funcționează. Te ajută să te organizezi. Te ajută să funcționezi la capacitate maximă.

Printre pașii de bază în dezvoltarea unui sistem eficient la locul de muncă – astfel încât să existe un echilibru între viața ta personală și cea profesională (reușind chiar să câștigi mai mulți pacienți) – se numără:

  1. Delegarea sarcinilor

Delegarea sarcinilor reprezintă un subiect sensibil pentru majoritatea persoanelor aflate în funcții de management. Din varii motive (consideră că nimeni nu poate îndeplini respectiva sarcină la fel de bine ca ei înșiși, se tem că ar putea să pară mai puțin competenți în fața echipei ș.a.m.d.) managerii refuză să recurgă la delegarea sarcinilor, ajungând să se suprasolicite și să neglijeze, pierduți în detalii, atribuțiile de bază ale funcției pe care o ocupă.

Bunul mers al lucrurilor într-un cabinet sau o clinică medicală (și nu numai) presupune, în primul rând, implicarea echipei în desfășurarea activității clinicii. Alege să delegi sarcinile pe care nu este imperios necesar să le realizezi personal (cum ar fi confirmarea programărilor pacienților sau trimiterea unor mail-uri, completarea facturilor și a prescripțiilor medicale etc.) și vei observa că degrevarea de anumite sarcini te va ajuta să te concentrezi mai bine și să ai o productivitate mult mai ridicată.

Totuși, trebuie reținut faptul că delegarea sarcinilor trebuie să se facă în mod eficient, atribuțiile fiind repartizate în funcție de disponibilitate (pentru a se evita supraîncărcarea cu sarcini), experiență, abilități și competențe.

Dincolo de propriul avantaj (degrevarea de sarcini), vei arăta încredere membrilor echipei, îi vei stimula și îi vei ajuta să se dezvolte.

  1. Respectarea programului cabinetului

Unele zile sunt mai bune decât altele. În cele mai puțin bune, o singură programare decalată poate da peste cap întregul program de lucru, având ca și consecință ore întregi de muncă peste program.

Dacă astfel de zile deja nu mai reprezintă pentru tine excepția de la regulă, ci regula în sine, este momentul să înveți să spui NU. Impune-ți o limită și respect-o (propune-ți, de pildă, să nu mai primești în ziua respectivă un pacient care întârzie mai mult de 15 minute). Reprogramarea pacienților întârziați vine mână în mână cu programarea celor care se așteaptă la o excepție din partea ta, prezentându-se la cabinet fără a se fi programat în prealabil pentru o consultație. Cu siguranță îți va fi greu să refuzi pacienții și acest lucru este de înțeles, însă trebuie să ai în vedere faptul că un act medical de calitate implică, printre altele, proceduri care necesită atenție și nu trebuie făcute în grabă, iar acest lucru presupune ca tu să fii în formă fizică și psihică bună.

Deși te poți gândi că refuzul de a primi un pacient poate duce la pierderea lui, s-ar putea ca suprasolicitarea să te împiedice să lucrezi la nivelul de performanță care te-a consacrat, lucru care se va reflecta în pierderea mai multor pacienți, pe termen lung.

  1. Planificarea timpului

Investește într-un sistem de management performant, capabil să asigure o ordine firească și neperturbată a activităților clinicii, ajutându-vă (pe tine și pe echipa ta) în stabilirea programului și a programărilor, a intervențiilor, vizitelor ș.a.m.d.

  1. Imbrățișarea online-ului

Dacă nu ai făcut deja acest lucru, ar trebui să iei în considerare varianta mutării înregistrărilor pacienților în mediul digital. Există diverse platforme create cu scopul de a-ți oferi posibilitatea stocării dosarelor pacienților, astfel încât acestea să fie cât mai simplu și mai rapid de accesat. Adoptarea unei astfel de abordări te va ajuta să economisești timp prețios în consultații, având marele plus de a nu compromite calitatea actului medical (așa cum se întâmplă în cazul scurtării consultațiilor ca urmare a supraaglomerării cu pacienți).

0 Comments
Share

admin

Reply your comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *