Articole

“Stop diagnostic pe net! Mergi la cabinet!” – Campanie lansată de CMR

stop-diagnostic-pe-net-mergi-la-cabinet-campanie-lansata-de-cmr

Campania, lansată recent de către Colegiul Medicilor din România, vizează informarea populației, în vederea conștientizării faptului că, atunci când auto-diagnosticarea de pe internet ia locul diagnosticului pus de către medicul specialist, riscurile pentru sănătate sunt foarte mari.

Această campanie vizează atât publicul, cât și medicii. Medicii sunt tot mai conștienți de faptul că pacienții aleg să caute sfaturi și informații medicale în mediul virtual, venind în cabinetele acestora abia după ce apelează la automedicație, ca urmare a informațiilor citite pe internet, în care au impresia că se regăsesc simptomele manifestate. Acestă practică dăunează prin prisma faptului că, întârzierea sau lipsa unui diagnostic corect duce la acutizarea bolii, ca urmare a lipsei unui tratament corespunzător, fapt ce reduce șansele de vindecare, în anumite cazuri.

Dat fiind faptul că internetul reprezintă o sursă inepuizabilă de informații, practica auto-diagnosticării cu “ajutorul” internetului a luat amploare în ultimii ani. În toată lumea, personalul medical are obligația de a răspunde într-un fel sau altul pentru faptele sale. Cel care oferă informație medicală pe internet este, cel mai adesea, un anonim, care nu va răspunde pentru ceea ce scrie, avertizează Președintele CMR, doctor Gheorghe Borcean.

Acesta este de părere că s-a ajuns în acest punct din cauza faptului că medicina a devenit, în ochii cetățeanului, o afacere profitabilă pentru medic, centrată pe principii financiare, și mai puțin avantajoasă pentru el. Pacientul nu mai este convins că medicul îi vrea binele. În unele cazuri, lipsa timpului pentru a comunica cu pacientul, lipsa empatiei, a răbdării și a înțelegerii, îl fac pe acesta să generalizeze, să considere că medicina din zilele noastre este centrată pe câștiguri financiare pentru personalul medical, și mai puțin pe interesul și binele pacientului, pe omenie. Totuși, generalizarea este injustă.

Astfel, nu ar trebui să lăsați loc de neînțelegeri. Arătați-le pacienților că vă pasă! Nu le dați ocazia de a se îndrepta către informația pusă la dispoziție de către diverse persoane, pe internet.

Desigur, este dreptul fiecăruia să se informeze, însă acest lucru ar trebui să se facă complementar vizitei la medic, și nu să o înlocuiască, întrucât specialistul este singurul în măsură a pune un diagnostic corect, în urma unei consultații.

0 Comments
Share

admin

Reply your comment: